ANUNŢ ocupare funcţie vacantă de redactor-şef

ANUNŢ

Unitatea Militară 02093 Bucureşti,

în temeiul H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual

din sectorul bugetar plătit din fonduri publice,

organizează concurs pentru ocuparea, pe perioadă nedeterminată, a postului de personal civil contractual, de conducere, vacant, de Redactor Şef gr. II (S),

în cadrul Editurii Militare

 

Postul pentru care se organizează examen/concurs:

Redactor Şef gr. II (S) la Editura Militară1 post – durata timpului de lucru fiind de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână, de luni până vineri – perioadă nedeterminată;

 

DOCUMENTELE OBLIGATORII PENTRU CONSTITUIREA DOSARULUI DE CONCURS SUNT URMĂTOARELE[1]:

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea[2], potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz[3];

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică[4];

e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului.

Modelul orientativ al adeverinţei este prevăzut în anexa nr. 2.

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În cazul declaraţiei pe propria răspundere, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul certificatului de cazier judiciar, anterior datei de susţinere a primei probe a concursului.

g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate[5] cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.

h) curriculum vitae, model comun european.

 

Dosarele de concurs se depun la sediul Unităţii Militare 02093 Bucureşti, Bd. Iuliu Maniu, nr. 13, sector 6, Bucureşti, la Compartimentul resurse umane, persoană de contact Emilia Paraschiv, secretar, telefon 0741 661 069, în perioada 13-27.11.2024, în intervalul orar 08.00-14.00.

Data limită până la care se pot depune dosarele de concurs este: 27.11.2024, ora 14.00.

 

Candidatul va primi numărul de înregistrare al dosarului.

Numărul de înregistrare comunicat constituie modalitatea de identificare a candidatului pe listele cu rezutatele concursului ce vor fi comunicate ulterior, în urma fiecărei etape parcurse.

Toate informaţiile legate de acest concurs vor fi obţinute doar telefonic la numărul de telefon 0741 661 069

 

CONDIŢIILE GENERALE ŞI SPECIFICE ALE POSTURILOR

 

I. Condiţiile generale pentru ocuparea postului[6]:

Poate ocupa un post vacant, persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

h) nu a comis infracţiunile prevăzute la  1alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din H.G. nr. 1336/2022.

 

II. Condiţiile specifice pentru ocuparea posturilor:

Pregătirea profesională:

Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență, în domeniul științelor politice, istorie, filologie.

Vechime în muncă și în specialitate: experiență 8 ani

Alte calificări/ specializări: nu este cazul

Starea de sănătate necesară ocupării postului: apt pentru muncă.

Alte cerințe:

  • acordul scris al candidatului privind verificarea în vederea obţinerii autorizaţiei de acces la informaţii clasificate „Secret de serviciu”, în cazul în care acesta este declarat „admis”;
  • cunoștințe de utilizare a pachetului de programe Microsoft Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint);
  • cunoştințe configurare și utilizare PC, instalare sisteme de operare Windows, programe și aplicații;
  • cunoștințe pentru asigurarea operațiilor de depanare software;
  • cunoștințe pentru crearea și gestionarea conturilor de utilizatori și administrator;
  • cunoștințe pentru instalarea și configurarea echipamentelor periferice (imprimantă, scanner etc.);

 

III. Tipul probelor de concurs, locul, data şi ora desfăşurării acestora:

Proba scrisă: se desfăşoară la sediul Unităţii Militare 02093 Bucureşti, Bdul. Iuliu Maniu, nr. 13, sector 6, în data de 05.12.2024, ora 10.00.

Interviul: se desfăşoară la sediul Unităţii Militare 02093 Bucureşti, Bdul. Iuliu Maniu, nr. 13, sector 6, în data de 11.12.2024, ora 11.00.

 

BIBLIOGRAFIA şi TEMATICA pentru postul de Redactor Şef gr. II la Editura Militară:

 

Bibliografia:

– Legea nr. 8 din 14.03.1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe;

– Legea nr. 53 din 24 ianuarie 2003 (republicată) Codul muncii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345 din 18 mai 2011;

– Legea nr. 346 din 21 iulie 2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării, cu modificările şi completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 654 din 28 iulie 2006;

– DOOM, Dicţionarul ortografic, ortoepic şi morfologic al limbii române, ediţia a II-a revăzută şi adăugită, Univers Enciclopedic, Bucureşti, 2007;

– Gramatica limbii române, ediţie revizuită, Editura Academiei Române, Bucureşti, 2008;

– Şerban Andronescu, Tehnica scrierii academice, Bucureşti, Editura Fundaţiei „România de mâine”, 1997;

– Philippe Schuwer, Tratat practic de editare, Editura Amarcord, Timişoara, 1999;

– Thomas Woll, Manualul managerului de editură, ProEdit, Asociaţia Uniunea Editorilor din România, Bucureşti, 2012;

– Uniunea Europeană, Ghid interinstituţional de redactare, Oficiul pentru Publicaţii al Uniunii Europene, Bruxelles, Luxembourg, 2011;

– Cătălin Strat, Manualul redactorului de carte. Introducere în teoria şi practica redactării, ProEdit, Asociaţia Uniunea Editorilor din România, Bucureşti, 2014;

– Tudor-Vlad Popescu, Ghid de bune practici în activitatea editorială, ProEdit, Asociaţia Uniunea Editorilor din România, Bucureşti, 2014;

– Albert Labarre, Istoria cărţii, Institutul European, Iaşi, 2002;

– Alberto Manguel, Istoria lecturii, Editura Nemira, Bucureşti, 2011;

– MS Office Word 2010 user guide, publicat pe internet;

– MS Office Excel 2010 user guide, publicat pe internet;

– MS Office Outlook 2010 user guide, publicat pe internet;

– MS Office PowerPoint 2010 user guide, publicat pe internet.

 

Tematica:

–  organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale;

–  tipuri de relaţii şi subordonări în Armata României;

–  comportamentul personalului din Armata României;

–  organizarea şi funcţionarea editurilor;

–  proiectul editorial – etapele parcurse de un manuscris într-o editură de la preluarea lui de la autor până la viza „bun de tipar”;

–  norme de redactare pentru cartea ştiinţifică;

–  paginaţia unei lucrări, prezentarea manuscrisului pentru tipărire, semnele de corectură;

–  tipuri de caractere, formate de carte, tipuri de ediţii;

–  principalele componente materiale ale unei cărţi, tipuri de hârtie;

–  managementul editurilor;

–  legislaţia dreptului de autor;

–  marketingul editurilor.

 

NOTĂ: prevederile actelor normative cuprinse în bibliografie se studiază cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

 

CALENDARUL DE DESFĂŞURARE A CONCURSULUI:

 

ANUNȚ CONCURS – data publicării              13.11.2024                            CONTACT
 

Etapa I

Depunere și selecție dosare

Depunere dosare  13.11- 27.11.2024  

 

 

 

 

 

 

 

 

Resurse umane

Emilia Paraschiv

Secretar

 

Telefon: 0741 661 069, zilnic între orele 08.00-14.00

 

 

Rezultat selecție dosare 29.11.2024, ora 14:00
Depunere contestații selecție dosare 02.12.2024, ora 14:00
Rezultat contestații selecție dosare 03.12.2024, ora 14:00
 

Etapa II

Proba scrisă

Proba scrisă 05.12.2024, ora 10:00-13:00
Rezultat proba scrisă 06.12.2024, ora 14:00
Depunere contestații proba scrisă 09.12.2024, ora 14:00
Rezultat contestații proba scrisă 10.12.2024, ora 14:00
 

Etapa III

Interviu

Interviul 11.12.2024, ora 11:00-13:00
Rezultat interviu 11.12.2024, ora 14:00
Depunere contestații interviu 12.12.2024, ora 14:00
Rezultat contestații interviu 13.12.2024, ora 14:00
Rezultat final concurs  16.12.2024

 

      ▪  Rezultatul final al concursului nu poate fi contestat.

      ▪ Rezultatul final al concursului se afişează la sediul Unităţii Militare 02093 Bucureşti, Bdul. Iuliu Maniu, nr. 13, sector 6, în data de 16.12.2024, ora 14.00.

  

      ▪ Pentru angajare, în conformitate cu prevederile art. 27 din Legea nr. 53/2003 „Codul Muncii”, Republicată, cu modificările şi completările ulterioare, candidatul declarat admis la concurs are obligaţia de a completa dosarul profesional, în termen de 5 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor finale, cu certificatul medical emis în condiţiile legii, prin care se atestă faptul că este apt  pentru a presta munca specifică postului. Nerespectarea acestei clauze atrage nulitatea contractului individual de muncă. În acest sens, candidaţii vor lua la cunoştinţă pe bază de semnătură despre aspectul mai sus menţionat.

Date de contact ale secretariatului, la telefon: 0741 661 069,  zilnic între orele 8:00-14:00.

 

 

 

 

Şeful structurii de resurse umane

 

P.c.c.

         PARASCHIV EMILIA

 

 

 

 

 

                                                            avizul structurii de securitate

 

 

 

 

 

 

PREZENTUL ANUNȚ A FOST AFIȘAT LA PUNCTUL DE CONTROL AL U.M. 02093 BUCUREȘTI,

ASTĂZI 13.11.2024, ORA ____

 

 

 

 

SUBOFIŢER DE SERVICIU PE PUNCT CONTROL

   …………………………

(gradul)

                                    ………………………………………………………..

(numele, prenumele şi semnătura)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[1] Documentele vor fi îndosariate în ordinea prezentată mai sus, într-un dosar din plastic, cu şină. Fiecare candidat va întocmi un Opis al dosarului de concurs, în care va specifica titulatura documentului, forma în care se predă (copie legalizată sau fotocopie însoţită de documentele în original) şi numărul de file. Acesta va fi certificat pentru autenticitate prin semnătura fiecărei persoane.

[2] Documentele privind identitatea se prezintă şi în original în vederea verificării conformităţii cu acestea.

[3] Documentele privind schimbarea de nume se prezintă şi în original în vederea verificării conformităţii cu acestea.

[4] Documentele privind studiile, cursurile sau specializările se prezintă şi în original în vederea verificării conformităţii cu acestea.

[5] Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.

[6] Potrivit art. 15  din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 (Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare).